Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op colombia.startpagina.nl

Colombia spreekbeurt.

Diane
12 Feb, 2005 23:37

Hola iedereen!

Ik wil mijn spreekbeurt dit jaar over Colombia houden, maar ik kan niet zo veel info vinden. Ik ben op zoek naar de geschiedenis, die ik wel op sommige sites kan vinden, maar dat is dan heel kort en er worden allerlei namen in vermeldt die ik niet ken.

Ook zoek ik gewoon algemene info, over culturen, bevolking, enz.

Wie kan mij hier aan helpen?

Mail even naar: Shakira_Colombia@hotmail.com

P.s. ik vraag me OOK af; WAAROM is de ene helf helemaal geel, en de rest blauw rood…? Ik weet al waar het voor staat, (vruchtbare aarde, blauwe oceaan, vergoten bloed,) maar 'k blijf me afvragen waarom die ene helft nou groter is dan die andere. Weet iemand het?

Bewerkt 02 Jun, 2012 17:06
JOOP
13 Feb, 2005 10:48

Hoi Diana, wat precies wil je vertellen over Colombia? De kennis over het gebied gaat terug tot een paar duizend jaar vóór Christus. Probeer niet te veel over het ontstaan en de geschiedenis te vertellen want dan zit je spreekbeurt vol saaie feiten, datums en namen. De vlag op zich kan al een heel onderdeel van je spreekbeurt zijn. Het vertelt de geschiedenis van Colombia in een notendop. Er zijn meerder theorieën over de kleuren. Geel: land, aarde; Blauw: oceaan, scheiding van Spanje; Rood: bloedvergieting tijdens de vrijheidsoorlogen. De moderne versie: Geel: soevereiniteit en gerechtigheid; Blauw: trouw en waakzaamheid; Rood: moed, eer en overwinning. Volgens een bekend Colombiaans kinderliedje, Geel: goud; Blauw: water; Rood: bloed en aarde. En dan is er nog de Ara Macao papagaai die de kleuren van de vlag draagt. In Colombia noemen ze hem Guacamaya Bandera. Er bestaan de wildste verhalen over hoe deze vogel aan zijn kleuren gekomen is.

JOOP

rien
13 Feb, 2005 17:08

kijk op www.homepages.hetnet.nl/~rvu onder de knop Colombia

misschien hebt je er wat aan

Ramon
14 Feb, 2005 17:06

Misschien dat deze site je wat verder kan helpen:

http://colombia.jairobernal.com

groet

Ramon

truus
03 Jun, 2010 11:43

:(::o(:P)(td):)-D(td)(td)

icram
11 Nov, 2010 15:07

ik weet niet hoeveel keer belgie in colombia kan gaan8-)

Hans-O
11 Nov, 2010 16:07

Kijk maar eens op www.colombiareizen.nl

freds
03 Mei, 2011 20:08

????? hoop rare reacties gelezen hier maar deze komt echt in de top 3.

floris
03 Mei, 2011 21:14

ik denk dat hij zichzelf ziet in de spiegel,,, kan haast niet anders emand ga effe bij een dokter langs het gaat niet goed met jou .

gaat je niks aan
02 Jun, 2012 17:06

je bent niet goed wijs