Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op colombia.startpagina.nl

Nederlanders in Colombia

john
08 Jan, 2008 20:39

Waar zijn op het moment nederlanders in colombia,en waar wonen op het moment nederlanders in colombia.

Woon hier nu zelf haast 2jaar en kom zo nu en dan een nederlander.

Bewerkt 07 Nov, 2012 19:56
Monita
08 Jan, 2008 21:38

Op dit moment in Cali voor alweer ong. een half jaar maar zeer binnenkort Palmira.

john
08 Jan, 2008 21:49

oke ik in zarzal,in palmira woont ook een nederlander voor zover ik weet.

Frank
09 Jan, 2008 14:22

Woon iets meer dan 1 jaar in Medellin,

Frank

rico_salsa
11 Jan, 2008 05:27

hola,

ik woon er dan wel niet, maar ben er wel op vakantie sinds 17 december en het bevalt me hier supergoed, al aardig wat gezien en gedaan in het land;

bogota, supermooi in de candelaria, wel een beetje fris,

cali con las ferias, salsaconcerten met o.a. gran combo,son de cali en grupo niche, gewoon met de sterren op de foto.

pereira, wel aardig, maar niet bijzonder

cartagena, zeer mooie koloniale stad vooral castillo san felipe, iedere avond feest daar, pero los vendedores en cualquier lugar no me guste mucho.

san bernardo del viento, eenvoudig stad met zeer vriendelijke mensen, voordeur staat hier de hele dag open zonder problemen, pero chimba mosquitos

en volgende week ga ik nog even medellin verkennen, dus als er nog iemand een goed betaalbaar hotel weet daar? of wat tips?

en bovendien tot nu toe zelf geen enkel negatief aspect gezien of meegemaakt, niemand ruzie zien maken, zelfs niet horen schreeuwen of i.d., kortom superrelaxed reizen hier. beste zuid amerika ervaring tot nu toe!

saludos richard

rinus
12 Jan, 2008 03:08

Ik woon 15 maanden in Colombia waarvan 11maanden in Alcala valle

en nu woon ik alweer 4 maanden in Cartago.

Dat is dicht bij Zarzal johan

groetjes Rinus

Gerard
14 Jan, 2008 23:00

Frank, ga binnenkort in Colombia wonen, maar weet nog niet precies in welke stad. Eerst in Bogota, maar vond Medellin in de 10 dagen dat ik er ben geweest, wel bijzonder mooi. Welke wijken kan je me aanbevelen?

Frank
15 Jan, 2008 14:49

Gerard,

Ik woon zelf in El Poblado, een van de betere wijken. Andere goede wijken zijn, Laureles, Los Colores, Conquistadores en Envigado.

Er zijn nog meer goede wijken maar dit zijn wijken waar ik zelf de voorkeur aan zou geven maar andere mensen hebben wellicht een andere mening of voorkeur.

Frank

joop
18 Jan, 2008 03:02

Hallo John,

Woon nu ongeveer 5 jaar in de buurt van Armenia. en heb het super naar mijn zin, natuurlijk wel af en toe er eens even uit ( vakanties dus )

Joop

Inge
05 Jul, 2011 03:14

Hoi allemaal,

Belgjes zijn ook zeker aanwezig in Colombia. Je vindt ze via “VIW Colombia” op facebook! Ik woon in Barranquilla sinds januari 2011. Nog iemand hier in de buurt?

Neem zeker ook eens een kijkje op www.colombiafacil.com, mijn project dat nog in zijn beginnersschoenen staat. Colombia Fácil is een backpackers' guide die GRATIS is voor elke Colombia-reiziger. Publicatie: 2012. 1 Handypocket gids, 2 talen: Engels en Spaans. Groetjes, Inge.